Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

מחיקת רישום פלילי

יש לכם רישום פלילי? ניתן למחוק אותו ולצאת לדרך חדשה, פנו לעורך דין פלילי להגשת בקשה למחיקת רישום פלילי.

רישום פלילי יכול להוות מכשול משמעותי עבור אנשים ופגיעה בזכויות שלהם. רישום משטרתי עלול למנוע ממישהו להתקדם בחייו, גם לאחר שריצה את עונשו ושילם את חובו לחברה. עם זאת, בשנים האחרונות נקטה ממשלת ישראל בצעדים כדי להקל על אנשים להסיר את הרישום הפלילי שלהם תחת תנאים מסוימים. עורך דין פלילי מנוסה יכול לייעץ ולעזור בהגשת הבקשה למחיקת הפלילי

מהו רישום פלילי?

מרשם פלילי הוא מסמך משפטי הנמצא במשטרת ישראל ומשרד המשפטים המכיל מידע על פעילות פלילית של אדם בעבר. קיימים שני סוגים של מאגרי מידע נפרדים על פי חוק המרשם הפלילי ותקנת השבים- תשמ”א 1981:

  • מרשם פלילי – במאגר זה ניתן למצוא רישומים על הרשאות ועונשים שניתנו בבית דין פלילי או בית משפט, צווי שירות לתועלת הציבור וצווי מבחן.
  • רישום משטרתי – במאגר זה ניתן למצוא גם רישומים פנימיים של המשטרה כמו משפטים או חקירות תלויים (ממתינים לבירור הדין), תיקים שנסגרו משלל סיבות כמו חוסר עניין לציבור או חוסר בראיות.

הגופים שחשופים למידע פלילי

הרישום הפלילי גלוי בפני מספר רשויות כמו – שירות הבטחון הכללי, המשטרה הצבאית, המחלקה לחקירת שוטרים במשרד המשפטים, המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים ועוד. ישנם גופים שיש להם את הזכות לבקש גישה למידע זה כמו הצבא ומשרדי ממשלה שונים. לעבודות בתחומים מסוימים יש למעסיקים זכות לבקש מידע על רישום פלילי לדוגמת בקשה למסמך על העדר רישום פלילי למי שמעוניין לעבוד עם ילדים.

מדוע חשוב למחוק רישום פלילי?

רישום פלילי יכול להיות בעל השפעות שליליות ארוכות טווח על חייו של אדם. ישנם לא מעט מקרים בהם אדם נדרש להציג מסמך על העדר רישום פלילי על מנת להתקבל לעבודה בגופים ממשלתיים, להוציא רשיון לנשק, אשרות במדינות זרות או להירשם בלשכת עורכי הדין. רישום פלילי אף עלול להשפיע על גיוס לצה”ל במקרה של קטין. עם זאת, במידה שהרישום הפלילי של אדם נמחק, יש לאדם הזדמנות להתחלה חדשה ואפשרות להתקדם בחייו ללא הנטל של טעויות העבר שלו.

תהליך מחיקת רישום פלילי בישראל

כל אדם בעל רישום פלילי יכול להגיש בקשת חנינה מנשיא המדינה. ניתן להגיש בקשה לקיצור תקופת ההתיישנות או למחיקת הרישום הפלילי. הבקשה למחיקת הרישום יכולה להיות מוגשת ע”י האדם עצמו, עורך דין מטעמו או קרוב משפחה מדרגה ראשונה (בצרוף ייפוי כוח). ישנם תקנות ברורות לגבי פרק הזמן שעבר מביצוע העברה ועל לבקשה למחיקת רישום פלילי:

  • עבירות פשע – 7 שנים לאדם בוגר, 5 שנים לקטין
  • עבירות עוון – 5 שנים לאדם בוגר, 3 שנים לקטין

חשוב לציין שמחיקת רישום פלילי הוא תהליך שלוקח מספר חודשים ובמידה והבקשה נדחתה יש להמתין שישה חודשים לפני הגשת בקשה נוספת.

תפקידו של עורך דין בתהליך

אמנם ניתן להגיש בקשה למחיקת רישום פלילי ללא סיוע של עורך דין, אך שכירת עורך דין פלילי יכולה להועיל מכמה סיבות.

  • עורך דין יעזור ללקוח להבין את התהליך ולהבטיח שכל התיעוד הדרוש מוגש כהלכה. הוא ינסה לספק תובנות לגבי סיכויי ההצלחה ולעזור ללקוח להכין טיעון משכנע למחיקת הרישום הפלילי.
  • עורך הדין יעזור ללקוח לנווט בכל נושא משפטי פוטנציאלי שעלול להתעורר במהלך התהליך. לדוגמה, אם הרשעתו של אדם כללה עבירה חמורה או אם יש לו הרשעות מרובות, תהליך מחיקת הרישום עשוי להיות מסובך יותר.
  • עורך הדין יסביר ללקוח את הדרישות המשפטיות והמחסומים הפוטנציאליים שהוא עלול לעמוד בפניהם, ולפעול כדי לטפל בבעיות אלו.
  • עורך הדין יספק תמיכה והדרכה רגשית במהלך מה שעלול להיות תהליך מאתגר ורגשי. ניקוי רישום פלילי יכול להיות צעד משמעותי בחייו של אדם, וליווי של עורך דין תומך ובעל ידע יכול לשנות את התוצאה.

ניקוי רישום פלילי יכול להיות תהליך מאתגר, אך זהו צעד חיוני עבור אנשים המעוניינים להתקדם בחייהם ולהשאיר את טעויות העבר מאחור. עורך דין פלילי יכול למלא תפקיד מכריע בתהליך זה, מתן הכוונה, סיוע משפטי ותמיכה רגשית לאורך כל הדרך.

כתוב/י תגובה