Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

ייצוג קטינים בהליך פלילי

ייצוג קטינים בהליכים פליליים מהווה תחום התמחות משפטי מורכב ומאתגר המצריך עורך דין פלילי בעל מיומנויות מקצועיות.

בישראל הטיפול בעבירות שבוצעו על ידי בני נוער (עד גיל 18) נעשה באופן שונה מזה של בוגרים וכרוך בשלל כללים ייעודיים אשר מבססים את ניהול החקירה, אופן המעצר והשפיטה. על מנת לייצג ילדים ובני הנוער שהואשמו בעבירות פליליות, נדרש מעורך הדין להפגין ידע מעמיק בדינים הקשורים לסוג העבירה הספציפית וכמו כן גם בקיעות בסעיפי החקיקה של חוק הנוער (שפיטה, ענישה ודרכי טיפול). הליך ייצוג הקטינים בערכאות המשפטיות מצריך קיום אינטראקציה הדוקה עם שלל גורמים רשמיים המעורבים בטיפול בילדים ונוער שבגילאים בין 12 ל-18 אשר מתנהל מולם הליך פלילי. בנוסף לידע מעמיק ומקיף בסוגיות משפטיות, על עורך הדין הפלילי שמתמחה בייצוג קטינים להציג סט איכויות אישיות רלוונטיות, כגון רגישות, פתיחות, חמלה, אמפתיה, וזאת על מנת להיות מסוגל לבסס קשר עמוק ובלתי אמצעי עם הקטין שמיוצג על ידיו.

עבירות נוער

שירותי ייצוג קטינים במשרדנו

שירותי הייצוג של קטינים במשרדינו מתמקד בהבטחת זכויותיהם של ילדים ונוער, המואשמים בעבירה פלילית, לכל אורך ההליך המשפטי באמצעות פיתוח אסטרטגיה מקיפה, גמישה ומותאמת אישית אשר לוקחת בחשבון את צרכיהם הייחודיים של לקוחותינו, אופי התיק ונסיבות האירוע. הליך הליווי והייצוג קטינים מול גורמי האכיפה ובית משפט לנוער נעשה על מנת לאפשר לקטין להשמיע את קולו ולקיים משפט הוגן וצודק, המתחשב בגילו הצעיר של המואשם, עם כל השלכותיו על מצבו הרגשי ועל יכולת קבלת ההחלטות. משרדנו מחויב לספק נציגות משפטית מקיפה, מקצועית, מותאמת אישית ואפקטיבית כדי להבטיח שזכויותיהם של לקוחותינו הצעירים מוגנות והאינטרסים שלהם נשמרים לאורך כל התהליך המשפטי וגם בשלב השיקום שלאחר המשפט. במהלך הייצוג, הסנגורים נמצאים בקשר הדוק עם שלל הגופים המעורבים בטיפול בקטין, כגון נציגי הרווחה והמחנכים, האפוטרופוסים ורשויות אכיפת החוק. עורכי הדין המנוסים שלנו מייצגים קטינים במגוון תיקים פליליים לרבות עבירות סמים, גניבה, תקיפה ועבריינות נוער. מצוידים בניסיון רב, ידע מקצועי עשיר והבנה עמוקה בכל החוקים והנהלים המסדירים הליכי נוער, ואנו פועלים ללא לאות כדי להשיג את התוצאות הטובות ביותר עבור לקוחותינו.

ליווי ותמיכה בהליך פלילי לקטין ומשפחתו

אנו מבינים כי התמודדות עם אישומם פליליים עלולה להפוך לחוויה קשה ביותר עבור הקטינים ובני משפחותיהם. על כך, אנו משקיעים מאמץ רב על מנת לסייע ללקוחותינו לעבור את ההליכים המשפטיים המורכבים באופן רגוע, עם מינימום לחצים וחרדות, תוך כדי יצירת אווירה חיובית, מגובשת ותומכת, הקניית תחושה של בטחון ומתן אוזן קשבת ותמיכה מקצועית ורגשית כאחד. עורכי הדין במשרדנו נוהגים לוודא כי לקוחותינו ובני משפחתם מבינים היטב את זכויותיהם ומודעים לכל השלבים שמצפים להם עד תום ההליך המשפטי.  הגישה שלנו לייצוג קטינים בהליכים פליליים מתבססת על אימון, שיתוף פעולה, יחס הוגן ומכבד ותקשורת פתוחה הן עם לקוחותינו הצעירים והן עם משפחותיהם, לאורך כל ההליך המשפטי. אנחנו תמיד זמינים לענות על שאלות, לטפל בחששות ולספק עדכונים על התקדמות המקרה.

זכויות הקטינים על פי יסודות חוק הנוער (תשל”א 1971)

התיקים המשפטיים הקטינים מטופלים בבתי המשפט שלום או מחוזי ופסק הדין ניתן על ידי שופט המתמחה בשפיטת קטינים – שופט הנוער, בהתאם לחוק הנוער (שפיטה, ענישה ודרכי טיפול). החוק מקיף את מלוא זכויותיו שעומדות לקטין הן בשלב החקירה והן במהלך המשפט. בין הזכויות של הקטין במהלך החקירות נציין את החשובות שבהן: זכות השתיקה, זכות הייעוץ עם עורך דין לפני תחילת החקירה, זכות לנוכחות הורים במהלך החקירה. כמו כן, על פי חוק הנוער, חל איסור לחקור קטינים בשעות הלילה ועל החוקרים להודיע לקטין כי מדובר בחקירה תחת אזהרה (בניגוד לחקירת עדים, כאשר הקטין אינו חשוד בעבירה). נציין כי חוק הנוער דוגל בגישה שיקומית תוך כדי ניסיון הימנעות מנקיטת אמצעים נוקשים שעלולים לגרום להידרדרות מצבו הפיזי והנפשי של הקטין. כך, על פי החוק, יש לחפש חלופות למעצר הקטין וזאת בשל הטראומה הנפשית שהוא עלול לגרום. 





כתוב/י תגובה