Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

עורך דין לרכישת דירה

לרובינו רכישת דירה תהיה העסקה הגדולה ביותר שנבצע בימי חיינו. מדובר על עסקה בסכומי כסף גדולים והלכים בירוקרטים מורכבים. כשמבצעים עסקה שכזו אתם חייבים לצדכם עורך דין מקרקעין אשר מבין ויודע כיצד להתנהל בעסקת נדל”ן. עורך הדין שלכם הוא זה שינהל עבורכם את כל תהליך קניית הדירה ולכן חשוב לבחור בעורך הדין הנכון עבורכם קראו כאן >

עורך דין לרכישת דירה

התמחות במקרקעין

חשוב לבחור בעורך דין המתמחה בדיני מקרקעין מכיוון שדיני מקרקעין במדינת ישראל הם מורכבים ומשתנים באופן תדיר לפי פסיקת בתי המשפט. חשוב שעורך הדין שילווה אתך בעסקת הרכישה יהיה כזה שמעורה בדיני מקרקעין ועוסק בעסקאות נדל”ן ביום יום. קניית דירה היא עסקה מורכבת ויקרה שיש בגינה תשלומי מס, עו”ד מומחה לנדל”ן ידאג שהלקוח שלו ישלם את סכום המס הנכון והתואם לעסקה ולא יהיו טעויות.

עורך דין בעל ניסיון במקרקעין יעזור לכם להבין את תהליך הרכישה והשלבים העומדים בפניכם עד להשלמת העסקה.

בדיקות מקדימות

את עורך הדין כדאי להכניס לתהליך הרכישה בשלב די התחלתי מכיוון שישנם בדיקות מקדימות שחשוב לבצע לפני שמתקדמים לחוזים והסכמים. עורך הדין יבדוק את הנכס מבחינה משפטית – לכל עסקה יש את הנושאים המשפטים שיש לבדוק לגביה ועורך דין מנוסה ידע בדיוק אילו בדיקות לבצע.

רכישת דירה מקבלן

כשרוכשים דירה מקבלן ישנם בדיקות מקדימות שמאד חשוב לבצע ועורך דין מומחה למקרקעין יעזור בביצוע הבדיקות וגם ידע בדיוק מה עליכם לעשות.

בדיקה על טיב הקבלן והיזם – האם הוא קבלן מוכר וידוע שיש מאחורי עבר של בנית דירות או שאולי יש נגדו תלונות ותביעות על הפרת הסכמים או איחור במסירת הדירה.

היתר בניה – עורך דין מומחה לנדל”ן ידע לוודא שלקבלן יש התר בנייה והוא אכן תואם לדירה שאתם מעוניינים לרכוש. בעת רכישת דירה על “הנייר” יש לבדוק לעומק שאכן ישנם שאת כל ההתרים- לא מומלץ להתחיל את הליך רכישת הדירה לפני שלקבלן יש התר בנייה.

חוזה – עורך דין מטעמכם יוכל להכניס לחוזה המכר שינוים וידאג לאינטרסים שלכם בתהליך ולהגנה עליכם כרוכשים מול הקבלן והיזם.

רכישת דירה יד שניה

כשקונים דירת יד שניה מאדם פרטי על העורך דין למקרקעין לבצע בדיקות מקדימות מעמיקות בכדאי לברר שאנחנו כרוכשים מוגנים ועושים עסקה הוגנת וישרה.

בעלות הדירה – עו”ד מקרקעין יבדוק שהדירה באמת רשומה על המוכר ואין אזהרות רשומות כנגד הדירה.

חריגות בניה – עורך הדין מטעמכם יבדוק שהדירה אכן תואמת לרישומים ושאין חריגות בנייה.

בנוסף עורך הדין יכוון אותכם לבצע גם בדיקות הנדסיות, בדק בית ושמאות. רק לאחר ביצוע כל הבדיקות המקדימות ניתן להתקדם לחוזה רכישה.

חוזה מכר

עורך דין בעל ניסיון במקרקעין ידע לנסח חוזה מכר שעונה על הצרכים של הלקוח שלו ובניית לוח תשלומים נכון. רק לאחר שעורכי הדין יחליפו בניהם טיוטות חוזה ויגיעו להסכמה על החוזה יגיע הרגע המרגש של חתימת החוזה. החתימה תתבצע בנוכחות עורכי הדין של שני הצדדים, הרוכשים והמוכרים. בעת חתימת החוזה נחתום גם מגוון רחב של נספחים בתאם לעסקת הנדל”ן המדוברת. לאחר חתימת החוזה עורך הדין יפעל בהקדם לרישום הערת אזהרה על הנכס ולדאוג לתשלום מס הרכישה או לקבלת פטור ממס רכישה. בשעה טובה הגיעה יום מסירת החזקה בדירה שם מומלץ לחתום על פרוטוקול מסירה מסודר. רק אחרי שלב זה עורך הדין שלכם יבצע רישום של הזכויות בדירה בהתאם לעסקה שהתבצעה.

מצאתם דירה – תמצאו עו”ד

בסה”כ מציאת דירה זה לא עניין פשוט ומדובר בתהליך ארוך שיכול להיות גם מתיש. חשוב לזכור שכשמצאתם דירה שמוצאת חן בעיניכם כדאי לפנות לייעוץ משפטי בהקדם. עורך דין מקרקעין ידע לעזור ולכוון אותכם כבר מההתחלה.

כתוב/י תגובה