Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

עורך דין לדיני תעבורה

עורך דין תעבורה עוסק בשלל תיקים הקשורים לעבירות הקשורות בדיני התעבורה, בהם: נהיגה בשכרות, מעורבות בתאונת דרכים, עבירות מהירות, חציית צומת באור אדום, נהיגה ללא רישיון בתוקף ועוד.

הייעוץ והליווי של עו”ד תעבורה נדרש כבר בשלב שלפני החקירה, הן כדי להכין את הלקוח להליכים משפטיים שעתידים לבוא, והן על מנת לצמצם אפשרות להגשת כתב אישום. במקרים בהם כתב אישום בלתי נמנע, מומלץ להיפגש עם עו”ד לתעבורה כדי לנסות להקטין את חומרת העבירה בעיני החוק. במסגרת הייעוץ, עו”ד תעבורה מבצע הכנת הלקוח לחקירה באמצעות בירור פרטי האירוע ומתן הכוונה בנוגע להתנהגות הרצויה במהלך התשאול המשטרתי.

דיני תעבורה

עורכי דין המתמחים בדיני התעבורה מלווים את הלקוח בהליך המעצר במטרה להגן על זכויותיו, ולוודא כי הלקוח יזכה ליחס הוגן וצודק. בכל זמן שהלקוח נמצא במעצר, עורך דינו מנהל תקשורת רציפה עם הצדדים המעורבים בתיק, לרבות החוקרים, במטרה לאסוף מידע אשר עשוי להקל על חומרת ההאשמה ועל התמודדות עם איום המשפט אם הדבר עומד על הפרק.

אם נגד הלקוח הוגשה בקשת פסילה מנהלית באמצעות קצין משטרתי בגין עבירת תעבורה חמורה, כגון: נהיגה בשכרות או נהיגה במהירות גבוהה במיוחד, עורך הדין יפעל על מנת למנוע הארכת הפסילה עד לסיום המשפט (פסילה עד תום תהליכים).

החשיבות של ליווי משפטי על ידי עו”ד תעבורה עולה אף יותר כאשר הוגש כתב האישום. זהו שלב בו החשש לקבל עונש משפטי כבד ולאבד רישיון נהיגה, או במקרים חמורים, איבוד חופש וחירות, הופך לממשי. עו”ד לדיני תעבורה בשלב זה מתמקד בבניית אסטרטגיית ייצוג של הלקוח אשר תסייע בהגנתו על זכויותיו במהלך המשפט. עורך הדין מבצע הערכת מצב תוך כדי שיקולים אסטרטגיים המבוססים על ראיות שעשויות להחליש, או אף להפריך את האישום.

סוגיות המטופלות על ידי עורכי דין לדיני תעבורה

דיני תעבורה, בהם: פקודת התעבורה [נוסח חדש] ותקנות התעבורה, תשכ”א-1961 מקיפים שלל סוגיות משפטיות, חוקים, פקודות ותקנות בנוגע לעבירות תעבורה, לרבות שירותי הובלה, נהיגה ספורטיבית ופקודות ביטוח רכב מנועי.

עורכי הדין המתמחים ברזי דיני תעבורה עוסקים במגוון רב של עבירות – החל מאי עצירה בתמרור עצור וכלה בעבירות פגע וברח (“עבירות הפקרה”) ובתאונת דרכים קטלניות. עורכי הדין מלווים את החשודים, או אלה שנמצאו אשמים בעבירות חמורות משלב המעצר ועד לתום המשפט, במטרה להוביל את הלקוח לתוצאה האפשרית הטובה ביותר.

דיני תעבורה

ייעוץ עם עו”ד דיני לדיני תעבורה נחוץ גם במקרים כאשר הנהג חשוד כי נהג ללא רישיון נהיגה תקף, או בזמן פסילה.

נוסף על כך, עו”ד דין תעבורה מטפל במקרים כאשר הלקוח חשוד בנהיגה תחת השפעת אלכוהול, או סמים, וכן אם נעצר בגין סירובו לבצע בדיקה לגילוי כמות אדי האלכוהול בגופו – בדיקת שכרות (“נשיפון” וכן “בדיקת ינשוף”).

סוגיות נפוצות נוספות אשר נמצאות בטיפול של עורכי דין לתעבורה הינן: נהיגה במהירות גבוהה מהמותר או בניגוד לחוק, כגון עקיפה מסוכנת, אי ציות לתמרור עצור, חציית פס הפרדה, אי ציות לפקודת השוטר, דיבור באמצעות טלפון נייד בזמן הנהיגה ועוד.

נוסף על סוגיות משפטיות שעלולות להוביל לכתב האישום, עורכי הדין מטפלים גם בנושאים ביורוקרטיים, כגון: הפחתת קנסות על אי תשלום דו”חות, התנהלות מול משרד הרישוי והמכון הרפואי לבטיחות בדרכים וועדות הערר ועוד.

כתוב/י תגובה